De ontwikkeling mbt waardebonnen als kerstpakketten idee voor recreatieve activiteiten

Tijdens de feestdagen geven veel werkgevers hun personeel en zakenrelaties een kerstpakket. Het kiezen van een juist kerstpakketten idee is echter vaak een enorm lastige opgave. Iedereen tevreden maken is vrijwel onmogelijk bij grote bedrijven. Nederlanders krijgen liever een waardebon cadeau dan dat ze overladen worden met producten waar ze eigenlijk niets aan hebben. Een waardebon geeft de werknemer de mogelijkheid zelf voor een cadeau te kiezen, wat de tevredenheid enorm zal vergroten.

Om de waardebon toch persoonlijker te maken kiezen bedrijven er vaak voor deze aan een bepaald thema te hangen. Bijvoorbeeld door een waardebon aan een uitje te koppelen. En hier hebben wij een kans in gezien.

Stichting Recreatie heeft de afgelopen jaren haar netwerk aangewend om samenwerkingen te bevorderen tussen kerstpakketten leveranciers en bedrijven uit onze branche. Hier zijn inmiddels enkele reeds succesvolle initiatieven uit ontstaan. In de plaats van kerstpakketten kan er bijvoorbeeld gekozen worden uit en dagje naar een dierentuin of naar de sauna. Deze zogenaamde belevenissen zijn blijvende herinneringen waaraan werknemers veel waardering aangeven.

Dat dit een blijvende trend is blijkt wel uit het feit dat inmiddels ook buiten ons om dergelijke initiatieven worden ontplooid en dat een belevenis inmiddels goed is ingeburgerd. Uit een recent onderzoek van de website pluimen .nl blijkt dat dit de meest geliefde belevenissen van werknemers zijn:

1. Dierentuin bezoeken
  2. Saunabezoek
  3. Dagje pretpark
  4. Overnachting in een hotel
  5. Uit eten

De uitjes zijn er voor ieder budget en kunnen goed naast het kerstpakketten assortiment worden aangeboden. Wij verwachten zelfs dat deze cadeaus voor het personeel alleen maar populairder zullen worden en de kerstpakketten zelf naar de kroon zullen steken.