Cultuur

Nederland is een land dat rijk is aan cultuur, door onze rijke en bewogen geschiedenis zijn we interessant te noemen. Daarnaast kenmerkt ons land zich door een grote diversiteit aan nationaliteiten. Cultuur is een breed begrip, we onderscheiden hierin enkele deelsegmenten zoals: Muziek, Toneel, Dans, Film en kunst. Ook kunnen we onze feestdagen zoals: Koninginnedag, Sinterklaas, Oudejaarsavond scharen onder cultuur. Neem daar ook de plaatselijke viering bij zoals: Carnaval, hemelvaart maar ook een verjaardag. Genoeg cultuur te bekennen dus!

Door de vele immigranten kennen we hedendaags ook nieuwe feesten zoals een Ramadan. Ook wordt de Kerstman met zijn kerstcadea's of een mooi kerstpakket voor personeel steeds populairder en verliezen Sinterklaas en zijn Zwarte Pieten steeds meer terrein. Stichting-Recreatie zet zich in voor het behoud van de Nederlandse cultuur maar kijkt daarnaast ook verder naar ontwikkelingen in bijvoorbeeld de kerstpakketten trends. Daarnaast promoten we actief musea & evenementen die gelieerd zijn aan dit onderwerp.