Sport

Wij Nederlanders zijn een actief en ondernemend volkje, van oudsher stonden we al bekend als echte ontdekkingsreizigers en deze mentaliteit zijn we zeker niet kwijtgeraakt. Uit onderzoek is gebleken dat 58% van de Nederlanders voldoet aan de bewegingsnorm van de NNGB. Ook Internationaal tellen we mee in de sportwereld, ondanks ons relatief lage inwonersaantal tellen we bij nagenoeg elk internationaal sport evenement mee. Een goede prestatie op een Olympische spelen of EK/WK voetbal gaan we niet uit de weg.

De Nederlander sport graag of dit nu in teamverband is of solo. Onder de mannen is Fitness, Voetbal (zie Voetbal passie) en Wielrennen (zie Wielermagazine) het populairst. Bij de vrouwen zien we dat ze zich graag bezighouden met Fitness, Bewegen op muziek en wandelen. Daarnaast zijn bij beide groepen Tennis en Hockey ook populair. Stichting-Recreatie zet zich in voor het behoud en ontwikkelen van sportaccommodaties en het ondersteunen van projecten. We zien dat Nederland zich als sportland internationaal al op de kaart heeft gezet, laten we dit vasthouden en ons blijven innoveren!